Verzending & Bezorging
VERZENDKOSTEN
Voor Nederlandse bestellingen rekenen wij € 5,95 aan verzendkosten bij een bestelling onder € 100,00. Boven de € 100,00 zijn de verzendkosten voor onze rekening. De zending wordt door PostNL bij u afgeleverd. Bij het retourneren van uw bestelling zijn de retourkosten voor eigen rekening.
POSTNL BEZORGING
Al uw aankopen worden bezorgd door PostNL. PostNL behoort tot de top in Europa als het gaat om de kwaliteit van de binnenlandse overkomstduur. De reguliere bezorgdagen van PostNL zijn: dinsdag t/m zaterdag.
WANNEER WORDT MIJN PAKKET BEZORGD?
Bestelt u op werkdagen vóór 15:00u dan wordt uw pakket, mits alle artikelen voorradig zijn, dezelfde dag aangeboden voor verzending. Normaal gesproken heeft u het pakket (binnen Nederland) dan de volgende dag al in huis. Zodra wij uw pakket hebben aangeboden voor verzending ontvangt u een e-mail met daarin een track & trace code. Hiermee kunt u op de website van PostNL bekijken hoe laat u de chauffeur voor pakketbezorging kunt verwachten. De bezorgdagen van PostNL zijn als volgt:
1e bezorging | 2e bezorging |
dinsdag | woensdag |
woensdag | donderdag |
donderdag | vrijdag |
vrijdag | zaterdag |
zaterdag | maandag |
VERHOOGDE AANSPRAKELIJKHEID
Pakketten met een waarde boven de € 300,00 worden altijd met verhoogde aansprakelijkheid verzonden. Deze pakketten kunnen daarom niet bij de buren worden aangeboden.
NIET THUIS
Wanneer PostNL een pakket niet bij u kan afleveren biedt PostNL het standaard aan bij uw buren. Als de pakketbezorging ook niet lukt bij uw buren, dan ontvangt u een bericht van de bezorger. Op dit bericht staat een ‘niet-thuis-code’. Met deze code kunt u op de website van PostNL een keuze maken voor een tweede pakketbezorging op een dag, tijdvak en locatie dat u beter uitkomt.
PAKKET AFHALEN
Indien uzelf en uw buren bij de tweede aanbieding niet thuis zijn en uw pakket niet hebben kunnen ontvangen, dan kunt u met het bericht van de bezorger de zending ophalen op één van de PostNL Postkantoren, dit is meestal het Postkantoor wat het dichtst bij u in de buurt ligt. U heeft hiervoor twee weken de tijd. Daarna gaat de zending retour naar ons. Indien u uw zending op gaat halen dient u zich altijd te legitimeren.
PAKJEGEMAK, UW PAKKET DIRECT LATEN BEZORGEN BIJ EEN POSTNL POSTKANTOOR
Wie winkelt op internet hoeft niet meer thuis te blijven om de bestelling in ontvangst te nemen. U kunt er bij uw bestelling ook direct voor kiezen om uw pakket te laten bezorgen bij een PostNL Postkantoor door te kiezen voor “PakjeGemak”. Zo bepaalt uzelf waar en wanneer u uw bestelling ophaalt. Bijvoorbeeld ’s avonds bij de supermarkt of op één van de andere PostNL Postkantoren. U heeft de keuze uit meer dan 2000 Postkantoren die zich bevinden op goed bereikbare locaties met ruime openingstijden. Er is er altijd wel één in de buurt.
AVONDBEZORGING
Laat uw pakketten ‘s avonds tussen 18:00u en 22:00u bezorgen op een door u gekozen datum.
REMBOURS (BETALEN BIJ ONTVANGST)
Bij een pakket of brief met betaalservice, ook wel rembours genoemd, betaalt u pas als wij de zending bezorgen. Wij overhandigen de zending aan de geadresseerde, gemachtigde of volwassen huisgenoot van 18 jaar of ouder. U kunt het bedrag van de rembourszending alleen contant en gepast betalen aan de chauffeur. De chauffeur heeft geen wisselgeld. Pinnen is niet mogelijk. De kosten voor deze verzendmethode bedragen € 15,95.
LEGITIMATIEBEWIJS
Bij het ophalen van uw pakket dient u altijd een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.